Stanowisko Zarządu Krajowej Sekcji PAiO ZNP w sprawie zmiany ustawy o pracownikach samorządowych
STANOWISKO
Zarządu Krajowej Sekcji Pracowników Administracji i Obsługi ZNP
z dnia 19 stycznia 2011r.w sprawie zmiany zapisów ustawy o pracownikach samorządowych w części dotyczącej uzgadniania regulaminów wynagradzania dla pracowników samorządowych szkół i placówek oświatowo - wychowawczych
Uregulowania prawne przyjęte przez Sejm RP w 2008r. w ustawie o pracownikach samorządowych, dotyczące miedzy innymi regulaminów wynagradzania dla pracowników administracji i obsługi szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, przekazały kompetencje w zakresie spraw pracowniczych, w tym wysokości wynagrodzeń i dodatków, z organu prowadzącego na pracodawcę i w myśl art. 77²KP regulaminy wynagradzania ustala pracodawca.
Powyższe uregulowania doprowadziły do chaosu organizacyjnego, a także nieuzasadnionego zróżnicowania, zwłaszcza w zakresie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych na takich samych stanowiskach w obrębie danej jednostki samorządowej.
Zarząd Krajowej Sekcji Pracowników Administracji i Obsługi zgodnie z Uchwałą XL Krajowego Zjazdu Delegatów wnosi do Zarządu Głównego o niezwłoczne podjęcie działań w celu zmiany zapisów w ustawie o pracownikach samorządowych pozwalających na określenie ogólnych zasad wynagradzania pracowników oraz negocjowania i uzgadniania regulaminów wynagradzania na poziomie jednostki samorządu terytorialnego.
P R Z E W O D N I C Z Ą C A
Krajowej Sekcji
Pracowników Administracji i Obsługi ZNP
/-/ Anna Szczołko