Pikieta 7.03.2017
7 marca 2017 r. odbyła się przed gmachem ministerstwa edukacji wspólna pikieta rodziców i nauczycieli. Rodzice przedstawili swoje postulaty strajkowe i wyświetlili je na gmachu resortu.
Rodzice domagają się m.in. natychmiastowego zatrzymania wprowadzania reformy edukacji.
- Nikt nas – rodziców - nie słucha, wbrew temu, co twierdzi minister Anna Zalewska - mówiła Dorota Łoboda z ruchu „Rodzice przeciwko reformie edukacji”. - Jedyne, co nam zostało, to strajk. 10 marca w desperacji nie posyłamy swoich dzieci do szkoły.
- Nie chcemy tej reformy, nie chcemy takiej reformy, która polega na zniszczeniu tego, co mamy – dodawał Olgierd Porębski z koalicji "Nie dla chaosu w szkole".
- Reforma edukacji nie służy uczniowi, nie służy dziecku – mówił Sławomir Broniarz, prezes ZNP. Dodał, że ogólnopolski strajk pracowników oświaty odbędzie się 31 marca i poprosił rodziców o wyrozumiałość.
- Rodzice wspierają strajk nauczycieli 31 marca! - zadeklarowała Dorota Łoboda.
- Ta reforma jest przygotowana chaotycznie, napisana na kolanie, napisana zgodnie z kalendarzem wyborczym i tak wprowadzana – mówiła Aneta Gąsiorowska z Piaseczyńskiego Porozumienia Rad Rodziców.
- Jesteśmy z Wami, solidaryzujemy się ze strajkującymi nauczycielami - mówiła Marcelina Zawisza z partii "Razem".
Wcześniej, 6 marca przedstawiciele rodziców złożyli w Kancelarii Premiera petycję skierowaną do premier Beaty Szydło ze swoimi postulatami. Pod petycją podpisali się przedstawiciele ruchów "Rodzice Przeciwko Reformie Edukacji", "Zatrzymać Edukoszmar", "Strajk Obywatelski Edukacja", koalicji "Nie dla chaosu w szkole", Forum Rad Rodziców, Zielonogórskiego Forum Rodziców i Rad Rodziców, Krajowego Porozumienia Rodziców i Rad Rodziców, Piaseczyńskiego Porozumienia Rad Rodziców, Poznańskiego Forum Rodziców i Rad Rodziców.
Relację z pikiety można obejrzeć na profilu ZNP na Facebooku. Polecamy!
Dziesięć postulatów rodziców:
Żądamy:
1. Natychmiastowego zatrzymania wprowadzania reformy edukacji.
2. Rzetelnej, przygotowanej przez ekspertów diagnozy potrzeb oświatowych.
3. Spójnej koncepcji rozwoju edukacji.
4. Prawdziwych konsultacji społecznych dotyczących zmian w edukacji ze wszystkimi środowiskami zaangażowanymi w system oświaty.
5. Starannego przygotowania podstaw programowych.
6. Szkoły bezpiecznej, wolnej od przemocy i dyskryminacji.
7. Szkoły uczącej współpracy, kreatywności i samodzielnego myślenia.
8. Podjęcia rzeczywistych działań na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych.
9. Zwiększenia nakładów finansowych na oświatę.
10. Zwiększenia wpływu rodziców na funkcjonowanie szkół.